środa, 29 września 2010

Było sobie Hawe...



Nikt, kto czyta mój blog nie zdziwi się, że moje pieniążki kręcą się od pewnego czasu dookoła spółki Hawe. Czekałam już od miesiąca i dziś korzystając z wolnych środków na koncie postanowiłam wejść w tę inwestycję.

Jak to było...
1. Dlaczego?
  • Humory inwestorów dookoła Hawe są pozytywne.
  • Minima znajdują się na co raz to wyższych poziomach.
  • Wolumen spadków jest nieprzekonujący, a wzrostom towarzyszą większe obroty.
  • Nadzieja na przebicie silnego oporu na poziomie 4,0 i rajd na północ
2. Jak?
  • Ostatnio w książce Alexandra Eldera wyczytałam, że amatorzy kupują na otwarciu, a zawodowcy w środku sesji i na jej koniec - dlatego kupiłam około południa, kiedy wzrost miał wartość +1% ( po 3,80zł) 
3. I co dalej?
  • Sprawa jest prosta, odbicie od poziomu 4zł było bardzo prawdopodobne, ale nieudaną transakcją była by wtedy, gdy ceny spadłyby poniżej dolnej linii poprowadzonej przez minima kursu, ok 3,5 - 3,6zł
  • W trakcie sesji nastąpił gwałtowny wzrost i przebicie oporu - kurs zamknął się powyżej 4zł.
  • Dla bezpieczeństwa stop loss proponuję na poziomie 3,59 - nie lubię nadmiernie chronić swego kapitału - więcej luzu daje mi pewność, że chwilowa korekta nie wyłączy mnie z dalszego ruchu.
Wnioski:
a) Warto przyglądać się spółkom dłużej.
b) Ciekawe są ataki na opory... w końcu atak może się powieść...
c) Opłaca się mieć odwagę i zaryzykować (ale w granicach rozsądku)
d) Analiza Techniczna daje ciekawe sygnały, które dobrze odwzorowują możliwe zachowania tłumu.

I wsio... wystarczy na dziś... czekam co będzie jutro :D

3 komentarze:

  1. tylko ze wskazniki at raczej nie daja sygnalow kupna, kiedy kurs podjezdza pod opor, kupowanie w takich sytuacjach to jazda pod prad;) bezpieczniej jest gdy kursik znajduje sie juz nad nim, tym razem wyszlo, wiec gratki

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętaj Eldosławie, że oscylatory nie zawsze się sprawdzają.
    Kupowanie wbrew trendowi byłoby, gdyby trend był spadkowy - a zauważ, że zgodnie z definicjami trendu minima wyznaczają wznoszącą linię - zatem mamy trend wzrostowy.

    OdpowiedzUsuń
  3. mloda damo, ja wszystko wiem i nie twierdze ze pojechalas pod prad z trendem;) tylko wybralas ryzykowny moment wejscia;)

    OdpowiedzUsuń